j

Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.

Search

Primenjivost univerzalnih rešenja

Aniko van Nie, ekspertkinja za pitanja umetničkog tržišta

Šta je bila tema tvog predavanja u Podgorici?

Govoreći o međunarodnom tržištu umetnosti, objasnila sam ko je uključen i šta ko radi u ovoj industriji. Razložila sam kako funkcionišu aukcije i galerije, potkrepljujući izrečeno primerima, kako bi sve bilo jasnije. Takođe sam govorla o tome kako ove grupe komuniciraju sa kolekcionarima i umetnicima. Pričala sam i o drugim akterima i njihovim ulogama u ovom svetu. Posebnu pažnju sam obratila na različite tehnike prodaje, ali i procene vrednosti umetnosti. Podelila sam praktične savete i trikove koji se mogu prilagoditi konkretnim tržišnim aktivnostima.

Moj cilj je bio da učesnicima dam ne samo ideje, već i stvarne alate koje mogu primeniti da bolje razumeju međunarodno tržište umetnosti i postignu uspeh u njegovom okviru.

Šta su bili glavni benefiti učesnika od tvog predavanja?

Deljenje znanja o osnovma umetničkog tržišta bilo je važno iz nekoliko razloga. Prvo, učesnicima je dalo korisne informacije o tome kako funkcioniše svet umetnosti, što je od pomoći da se sagleda šira sliku i razume šta se dešava na globalnoj umetničkoj sceni. Podgorica je deo svetske umetničke zajednice, tako da učenje o ovim principima na lokalnom nivou pomaže u povezivanju grada sa širim svetom umetnosti i globalnim umetničkim trendovima.

Prezentacija je takođe imala za cilj da osnaži lokalne umetnike, galeriste i umetničke/kulturne radnike. Poznavanje funkcionisanja tržišta umetnosti može im pomoći da bolje rade u svojim oblastima, bilo da stvaraju umetnost, prodaju je ili jednostavno uživaju u njoj. Drugim rečima, objašnjenje principa tržišta umetnosti odnosilo se na dostupnost korisnog znanja, unapređenje veština lokalne umetničke zajednice i povezivanje njihovih perspektiva sa širom međunarodnom umetničkom scenom.

Kako su učesnici reagovali na tvoje izlaganje?

Veoma dobro. Smatrali su da su tehnike prodaje koje sam podelila praktične i da mogu biti od pomoći u Crnoj Gori, na šta se nadovezala izuzetna diskusija o tome kako funkcioniše tržište umetnosti u Crnoj Gori, koje strukture već postoje, kakva su poboljšanja potrebna i koliko su primenjiva univerzalna rešenja koja sam ponudila.

S druge strane, i meni je bilo značajno da sagledam i dublje razumem specifične izazove i mogućnosti u regionu, i da kroz razgovor sa lokalnim akterima umetničke scene proširim i učinim boljom svoju profesionalnu mrežu. Posebno mi je značio entuzijazam učesnika u radionici koji su prepoznali primenjivost alata koja sam im otkrila.

This website was created with the financial support of the European Union through the project ‘Culture and Creativity for the Western Balkans’ (CC4WBs) implemented by the British Council through the grant scheme Artistic Co-productions and CC Learning Labs. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or British Council as a granting authority. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them